အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားလွ်က္ပါ
ေပါက္ကရ ဘေလာ့ဂ္တြင္ Post မ်ား ျပန္တင္ေနပါသည္။ အားလုံး ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

August 14, 2012

ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း သိပ္အေရးႀကီး

တနသၤာရီတိုင္းေဒသ၏ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ရွိ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းအေပၚ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌ ဦးသိန္းၫႊန္႔က ယေန႔ထိတိုင္ေအာင္ လိပ္ခဲတည္းလဲ ျဖစ္ေနရသည့္ အက်ဳိးအျမတ္ကိစၥႏိုင္ငံသား ကုမၸဏီက မည္သို႔အခန္းက႑မည္မွ် စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သလဲႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ အလုပ္သမားမ်ား၏အလုပ္အကိုင္ရရွိေရး အလားအလာမ်ားအား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ ေမးျမန္းရာ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဒုတိယ၀န္ႀကီး သူရဦးေအာင္လြင္မွ လႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္မွာၾကား သိခဲ့ရေသာ္လည္း တြက္ခ်က္မႈအရ စီမံကိန္းသက္သက္ မဟုတ္ေစဘဲ အက်ဳိးခံစားမႈအရ ႏိုင္ငံႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ ဟုဆိုခ်င္ပါသည္။

၁။ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ သေဘာတူညီခ်က္က ဘာလဲ။ တကယ္ျဖစ္လာမွာလား။ ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၂၀၁၀ ႏို၀င္ဘာလ (၁) ရက္ေန႔တြင္ စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္မွာ ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ အီတာလွ်ံထိုင္းအမ်ားပိုင္ကုမၸဏီလီမီတက္တို႔ဟာ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတို႔အတြက္ လက္မွတ္ထိုးခဲ့ရာ မွန္ကန္ေၾကာင္းဆိုခဲ့ ပါသည္။ ဒီစီမံကိန္းမ်ားကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလမွာ ျပ႒ာန္းခဲ့တာ ျမန္မာအထူး စီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒ ထား၀ယ္စီးပြားေရး ဇုန္ဥပေဒတို႔ႏွင္အညီ ၾကပ္မတ္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ဟုသိရပါသည္။ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ေရးဟုဆိုရာမွာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး၊ စြန္႔ပစ္ေရႏွင့္ပစၥည္းမ်ားကို ထိန္းသိမ္းေရး က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ အေကာက္အခြန္ စည္ပင္သာယာေရး အစအစရွိသည့္ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဒသခံမ်ားက ေက်နပ္လံုေလာက္တဲ့ အခြင့္အေရးမ်ား ၿပီးျပည့္စံုစြာ ရရွိေရး ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ဟု ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကဆိုေသာ္လည္း ဘဲ ႏုိင္ငံသားမ်ားအတြက္ေရာ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ေရာ အေရးႀကီးေၾကာင္းကို လႊတ္ေတာ္က သက္ေသခံေနေလၿပီ။

၂။ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အက်ဳိးအျမတ္ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ဳိးအျမတ္ကို တြက္ခ်က္ျပရာ (၁)စတုရန္း ကီလိုမီ တာတြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၁)သိန္းခြဲႏွင့္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ေျမဧကအတြက္ စုစုေပါင္းအတြက္ဆိုရင္ (၃၀.၆၇၅) သန္း ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု သိရပါသည္။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္းမွာလဲ ပါ၀င္တဲ့စီမံကိန္း နယ္စံုမွ၀င္ လာသည့္အက်ဳိးအျမတ္ရာခိုင္ႏႈန္း တစ္ ၀က္ရရွိပါလိမ့္မည္။ စက္မႈဇုန္တည္ေထာင္ျခင္းစီမံကိန္း၊ ေက်ာက္မီးေသြး (သို႔မဟုတ္) ဓာတ္ေငြ႔ ဓာတ္အားေပးစက္႐ံု တည္ေဆာက္ ျခင္းစီမံကိန္း ေသာက္သံုးေရ၊ ေရေလွာင္တမံ စီမံကိန္း၊ ေရနံဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းႏွင့္ ရထားလမ္း တည္ေဆာင္ျခင္း စီမံကိန္းတို႔မွ ႏွစ္စဥ္ခြဲေ၀ရမယ့္ အခ်ဳိးႏႈန္းမ်ားကိုလည္း သတ္မွတ္ေပးထားသည္ဟု ဆိုလာ ပါသည္။ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ရဲ႕ နယ္နမိတ္ကို ရြာတစ္ခ်ဳိ႕ကိုလည္း ေျပာင္းေရႊ႕ရဦးမည္။ စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မရွင္အေန နဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးတည္ေဆာင္ၿပီး သူတို႔ရွင္းလင္းေပးသမွ်နယ္ေျမအစိတ္အပိုင္းကိုသာ အထူးစီးပြားေရဇုန္ ေဖာ္ေဆာင္လုပ္ေဆာင္ေပးႏုိင္ဖို႔ ေျမငွားမည္ဟုဆိုလာပါသည္။ တည္ၿငိမ္မႈမရွိဘဲနဲ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရလိမ့္မည္ ဒီလိုေျပာင္းေရႊ႕ၿပီးတာနဲ႔ အသစ္ကျပန္စ ရမည့္သံသရာ တ၀ဲ၀ဲလည္ေနဦးမည္လား ဒီလိုေဆာင္ရြက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံႏွင့္ ျပည္သူနစ္နာမႈမရွိဘဲနဲ႔ အက်ဳိးအျမတ္ရရွိဖို႔ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရာမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ား အက်ဳိးခံစားရမည္မသိ သို႔ေသာ္ တကယ္အက်ဳိးျဖစ္လာမွာကေတာ့ ေျပာင္းေရႊ႕ခံေဒသခံမ်ားကေတာ့ စာမ်က္ႏွာေပၚတက္မွာ ေသခ်ာပါသည္။

၃။ ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားပိုင္ကုမၸဏီ ထား၀ယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး စီမံကိန္းကို မွတ္ပံုတင္ၿပီး ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ခဲ့သည့္ေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားပိုင္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Max Myanmar အစုရွယ္ယာ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ထည့္၀င္ထားသည္ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဒု၀န္ႀကီးမွဆိုပါသည္။ လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ေနပါသည္။ လက္ရွိအေျခေနမွာဆိုရင္ အီတာလွ်ံထိုင္းအေနနဲ႔ စုစုေပါင္းေဒၚလာ (၈)သန္း ခန္႔ထည့္၀င္ထားေၾကာင္း Max Myanmar အေနနဲ႔ ေဒၚလာ(၂) သန္းခန္႔ အစုရွယ္ယာ ပါ၀င္ေၾကာင္းလည္း ေျပာထားပါသည္။ ထား၀ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာ္မတီ လက္ေအာက္မွာ လုပ္ငန္းစီမံကိန္းမ်ား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုတဲ့ ႏုိင္ငံတကာက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚေနပါသည္။ အေျခခံအေဆာက္အဦး တည္ေဆာက္ဖို႔လည္း အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၈၆၂၀၀) သိန္း လုပ္ငန္းေတြအတြက္ လိုအပ္ေနပါသည္ဟု ဖြင့္ဟေျပာလာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မွ ေမးလာရသည့္အထိ ျဖစ္လာပါသည္။

၄။ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ Max Myanmar ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မွ Max Myanmar ကုမၸဏီထြက္ခြာ သြားေၾကာင္း ဒါဆိုရင္ ႏိုင္ငံႏွင့္ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ ထိခိုက္မႈရွိမရွိ ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ အရင္Max Myanmar ကုမၸဏီ အစား ျမန္မာႏုိင္ငံသားကုမၸဏီကို အစားထိုး၀င္ေရာက္ႏုိင္ျခင္း ခြင့္ျပဳမျပဳ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မွ သိခ်င္ပါသည္ဟု သက္ဆိုင္ရာ ၀န္ႀကီးကို ေမးျမန္းသည့္အခါ အတိအက်ထြက္ခြာျခင္းမဟုတ္ Max Myanmar ထြက္ခြာသြားေသာ္လည္း သူ႔ ရဲ႕အရင္ထည့္၀င္ထားတဲ့ေငြကို ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ႏႈတ္မထားေသးေၾကာင္း ႏႈတ္သြားတဲ့အခါက်မွ ျပည္တြင္းက ကုမၸဏီကို ထပ္ထည့္ဖို႔လည္း စဥ္းစားေနသည္ဟုဆိုျခင္းမွာ လက္ေတြ႔စဥ္းစားတဲ့အဆင့္မွာသာ ျပသေနပါသည္။ အဲ့လို ေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာ ေဒသခံမ်ားအတြက္ စက္မႈဇုန္တစ္ခု ထူေထာင္ခ်င္တယ္ေျပာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အီတာလွ်ံ ထိုင္းကိုေပးထားတဲ့ (၂၀၄.၅) ေငြေရးေၾကးေရးအစား အခက္အခဲကိုအေၾကာင္းျပကာ (၅၀) ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္သာ စာရင္းမ်ားအရ သိရွိရပါသည္။ သေဘာတူညီခ်က္ကို ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္ေဆြးေႏြးၿပီး ျပဳျပင္ဖို႔ ေဆြးေႏြးဖို႔ ဆိုသည္မွာလည္း လက္ခံႏိုင္သည့္အတိုင္းတာထိ ေဆြးေႏြးရဦးမည္ အဲ့ဒါေၾကာင့္ လက္တေလာမွာ ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္းအေပၚ မ်က္စိက်ေနသည့္ ကုမၸဏီမ်ားအား တားဆီးေနရသလို ေဒသတြင္းကုမၸဏီမ်ားကိုလည္း ေခၚယူပါ၀င္ေစဖို႔ ဆိုသည္မွာ မျဖစ္ႏုိင္ မတိက်မေရရာသည့္ ကိန္းဂဏန္းေတြ စီမံကိန္းႀကီးေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီးမွ ေန ႏိုင္ငံႏွင့္ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းဟာ သိပ္အေရးႀကီးေၾကာင္း စီးပြားေရး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ေကာ္မတီက ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဒု၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားအေပၚ မွတ္သားၿပီး လိုအပ္သည့္ကိစၥဆက္လက္၍ ေဆာင္ရြက္ရန္ လႊတ္ေတာ္မွတဆင့္ ေကာ္မတီအား တာ၀န္ေပးအပ္ေနျခင္းကိုက သိပ္အေရးႀကီးေၾကာင္း သက္ေသျပေနသည္။

စိုး၀င္းႏိုင္

0 ေဝဖန္ေပးၿပီးၿပီ: